2013. július 11., csütörtök

Befőzés: cukkini, borsó, sárgabarack, meggy

Ma nem a háztartási rendszerező mappánkba hoztam újabb lapot, hanem egy kicsit a kamra rendszerezés témakört fogjuk érinteni. Tombol a befőzési szezon, és szerintem nagyon sokan örülnek a mai letölthetőknek. Négy címkét fogok mutatni azoknak, akik a kamrájukba úgy tesznek el befőttet, lekvárt, hogy azon címke van. A matricák letisztultak, egyszerűen az interneten kerestem fotókat a zöldségekről, gyümölcsökről. Egy A4-es lapra 21 db fért, célszerű öntapadós lapra nyomtatni, így méretre vágás után más ragaszthatjuk is az üvegekre.

 

A minap cukkinit tettem el éppen. Kezdő háziasszonyként nem sok fogalmam van még a tartósításról, annyit viszont sejtettem, hogy a cukkinit fagyasztani kell, mint a főzőtököt. Rá is kerestem a neten, és azt találtam erről, hogy semmilyen hőkezelésnek nem kell alávetni, mert 90%-a víz, tehát darabolás után már tehetjük is a fagyasztóba. Több, mint öt kilót tettem el különféle célokra: kisbabámnak főzeléknek 30 dkg-os csomagokat készítettem a felkarikázott zöldségből, magunknak rántani szintén karikázva fél kg-ot tettem a zacskókba, valamint legyalulva, mint a tököt - és nem sózva!!! - szintén fél kg-os csomagokat készítettem. Ezekre jött aztán a cukkini címke, amire előzőleg felírtam, hogy milyen célra szánom, mekkora súlyú, és mikor fagyasztottam.

 

A meggybefőttre, -lekvárra, -szörpre való címkét cseresznyéhez is használhatjuk, de ekkor megjelölhetjük, hogy épp melyik van benne. Hacsak a kamrában jól elkülönülten nem tesszük egymástól. A gyakorlottak már ránézésre is meg tudják különböztetni.

Sárgabarack

De hogy egy kicsit mégis kapcsolódjunk a mappánkhoz, egy ráadás tippet adok még: amikor kinyomtattuk  és feldaraboltuk a címkéket, de még épp nem használjuk, vagy maradt még a következő szezonra, jó lenne úgy elrakni, hogy ne gyűrődjenek, ne keveredjenek és mégis egy helyen legyenek. Azt javaslom, hogy nagyobb papírboltban, vagy interneten vásároljunk A4-es méretű, lefűzhető névjegytartó tasakot, és ebbe szépen, rendezetten gyűjtögethetjük a befőzési címkéket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése